Disclaimer

"Produk- produk Shaklee tidak bertujuan merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Sebarang testimoni yang dipaparkan adalah pengalaman peribadi individu dan kesan ke atas setiap individu mungkin berbeza"


Healing Crisis

Kesan Sampingan, Krisis Pemulihan dan Petanda Ketidaksesuaian

 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease 
Dipetik dari: Mommy Lyna

Ramai yang mencuba Shaklee, dan macam2 result diperolehi. Ada yang sekali ambil sudah rasai perubahan, ada yang lepas sebulan baru nampak, ada yang pening, siap demam2, ada yang miuntah2, ada yang naik ruam dan sebagainya.

Apakah Shaklee mempunyai kesan sampingan?


Jawapannya TIDAK.


Shaklee adalah produk dari bahan2 semulajadi yang tidak mengandungi sebarang dadah atau bahan perangsang, jadi ia tidak meninggalkan kesan sampingan. Akan tetapi, pengguna mungkin mengalami perkara2 seperti kelesuan, pening, muntah2, demam dan sebagainya. Ini adalah disebabkan KRISIS PEMULIHAN atau healing krisis. Namun sayangnya ramai yang salah anggap, menganggapnya sebagai kesan sampingan.


Apakah yang menyebabkan krisis pemulihan?


1. Krisis pemulihan adalah petanda yang baik kerana ia menunjukkan tubuh badan anda bertindak ke atas vitamin yang anda ambil.


2. Krisis pemulihan adalah tanda sel badan dan organ dalaman anda sedang dirawat.


3. Ia adalah proses di mana badan kita menyahtoksin atau mengeluarkan toksin dan benda2 yang berbahaya dari dalam tubuh.


4. Badan sedang menjalani proses pembiasaan dengan vitamin tersebut.


Biasanya yang mengalami krisis pemulihan adalah mereka yang tidak pernah mengambil sebarang vitamin sebelumnya, terdedah kepada pencemaran, kurang rehat, badan terlalu penat/lemah, stress dan mempunyai penyakit.


Usah dirisaukan sekiranya anda mengalami krisis pemulihan kerana ia adalah sementara dan satu petanda yang amat bagus. Cara untuk mengatasinya ialah dengan menambah kuantiti air yang diambil, dah berdoa sebanyak-banyaknya.


Vitamin tidak sesuai?

Ya, ada beberapa golongan yang tidak sesuai untuk mengambil sesetengah vitamin.


1. Mereka yang sedang dalam rawatan mencairkan darah, tidak sesuai mengambil VIVIX


2. Mereka yang menghidap SLE (lupus)dan masalah buah pinggang. tidak sesuai mengambil alfalfa dan Vita-Lea.


3. Sesetengah vitamin tidak sesuai untuk ibu hamil dan menysu seperti Vivix

Sekiranya anda mengalami keadaan di mana rashes, atau sembab, atau gatal2 selepas mengambil alfalfa, saya sarankan anda terus berjumpa doktor dan minta dibuat ujian darah untuk SLE.


Lain-lain, yakin dengan apa yag kita ambil, dan lengkapkan pengetahuan seperti di atas, agar kita tidak terlepas dari mendapat kebaikan Shaklee. Jika anda berhenti selepas mengalami healing crisis (krisis pemulihan), anda telah melepaskan satu peluang untuk membekalkan tubuh badan sengan nutirisi yang lebih baik.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Masa saya mula makan alfalfa, tetiba ade masalah keputihan yang banyak yang mengakibatkan kegatalan. Pelik sebab kawan saya yang syorkan alfalfa tu kata masalah keputihan dia hilang lepas makan alfalfa. jadi dia nasihatkan saya cuba teruskan untuk sebulan. Mujur saya ikut nasihat kawan saya tu. Kalau tak tak merasa kebaikan Shaklee ni:) Rupanya apa yang saya alami adalah simptom yang dinamakan "Healing Crisis" ataupun Krisis Pemulihan. Sekarang ni, masalah dah takde, malahan bertambah sihat suami pon makin sayang ;-) Kalau nak kongsi rahsia, boleh hubungi saya.

Norul
ummitiqah@gmail.com
018-2907924
FB Page: Ummi Tiqah



No comments:

Post a Comment