Disclaimer

"Produk- produk Shaklee tidak bertujuan merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Sebarang testimoni yang dipaparkan adalah pengalaman peribadi individu dan kesan ke atas setiap individu mungkin berbeza"


Turunkan Berat Badan Dengan Shaklee

Kegemukan merupakan salah satu masalah yang makin menghantui penduduk Malaysia. Selain paras yang kurang menarik, kegemukan juga mendatangkan masalah kesihatan yang lain seperti masalah jantung, kolestrol, gout dan masalah tulang. Berat badan yang berlebihan juga mengganggu hormon kesuburan dan boleh menjadi punca kegagalan mendapatkan zuriat.

Lemak2 yang berlebihan dalam badan perlu disingkirkan jika anda mahu hidup sihat. Bersenam, mengamalkan pemakanan yang sihat dan betul adalah perlu. Jika tidak mampu berjogging, cukup sekadar berjalan sebanyak 1000 langkah sehari untuk menggerakkan otot2 dan sendi2 tubuh anda. Elakkan makanan berminyak, berlemak dan tinggi kandungan gula. 

Di Shaklee, kami mencadangkan vitamin2 berikut untuk membantu menurunkan berat badan dengan lebih efektif:

 Basic course weight management : Detox + Fat Emulsifier + Protein

 Detox Product : Herb-lax / Alfalfa
 Fat Emulsifier : Lecithin / omegaguard
 Protein : Cinch Shake / ESP

Kenapa perlu detox?
Detox penting untuk mengeluarkan toksin berlebihan dalam badan.Mungkin ada yang pernah berdiet tapi tak nampak kesannya. Puncanya mungkin masalah detox. Bila toksin terlampau banyak, badan akan sukar untuk serap nutrient yang diambil samada daripada supplement atau diet harian. Produk detox ini diperlukan untuk mengangkut keluar lemak2 yang dipecahkan oleh Fat Emulsifier.

Lecithin/omega 
Lecithin/omega berfungsi memecahkan lemak berlebihan dalam badan.

Kepentingan Protein?
Protein penting untuk pelihara OTOT dalam badan. Perasan tak ada orang yang berat badan turun tapi badan flabby (menggeleber). Orang yang macam ni, yang turun tu bukan berat tapi die kehilangan otot. Otot penting untuk tingkatkan metabolisme badan bagi pembakaran lemak. Selain tu, protein yang mempunyau Index Glisemik Rendah membantu mengawal selera makan dengan memberikan rasa kenyang yang lebih lama. 


Sila klik uruk besarkan gambar


Berminat mencuba Shaklee? konsultasi berterusan apabila anda membeli produk Shaklee dengan saya. Hubungi:


Norul
SMS/Whatsapp: 018-2907924
FB Page: Ummi Tiqah


 






No comments:

Post a Comment