Disclaimer

"Produk- produk Shaklee tidak bertujuan merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Sebarang testimoni yang dipaparkan adalah pengalaman peribadi individu dan kesan ke atas setiap individu mungkin berbeza"


Lebih Cergas, Luka Cepat Sembuh,Berat Badan Cepat Turun dengan Set Berpantang Shaklee

Assalamualaikum,

Kali ni saya nak kongsikan pengalaman ibu yang mengamalkan set berpantang Shaklee. Hasil pengambilan set berpantang yang konsisten, luka lebih cepat sembuh terutama bagi ibu ibu yang melalui proses pembedahan. Badan pon lebih cergas manakala berat badan yang mencanak-canak naik semasa hamil pon turun dengan mudahnya. 

Inilah cadangan supplemen Shaklee untuk berpantang. Ianya terdiri daripada B Complex, Vitamin C, Vitalea dan Zinc Complex dan ESP. 

Zinc
Membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka dalaman. Ia juga membantu mengurangkan rambut gugur yang lazimnya dialami oleh ibu dalam pantang.

Vitamin C 500mg sustained release
Berfungsi memulihkan sel-sel badan. Kandungan Vitamin C memainkan peranan penting dalam penghasilan kolagen yang dikenali boleh menganjalkan kulit. Vitamin C Shaklee adalah berkonsepkan pelepasan masa. Ia akan melepaskan vitamin c secara sedikit demi sedikit mengikut keperluan badan. Memandangkan vitamin C adalah jenis vitamin larut air maka konsep pelepasan masa ini sangat bagus demi memastikan badan kita sentiasa cukup vitamin c dalam meningkatkan antibodi secara berterusan.

B complex
Sebagai penenang (anti-stress), elak kemurungan (meroyan) & menstabilkan hormon. Perlu dalam penghasilan sel darah merah di samping ia membantu menstabilkan hormon badan manusia. Memberi kesegaran kepada ibu, mengatasi kelesuan, membantu menukarkan karbohidat, protein dan lemak kepada tenaga. Kekurangan  B complex boleh menyebabkan ibu yang di dalam pantang mengalami gangguan emosi atau lebih dikenali sebagai meroyan. B complex sangat penting membantu kita menjadi bertenaga dan emosi turut lebih seimbang.
Vitalea with Iron Formula
Multivitamin lengkap dengan pelbagai kumpulan vitamin & mineral yang diperlukan oleh badan tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakan makanan perlu dielakkan (berpantang makan). Iron pula penting untuk tubuh terutama kerana ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin. Ibu berpantang akan rasa lebih bertenaga dalam menguruskan anak, memberikan seri pada wajah si ibu yang pucat dan kurang berseri semasa dalam pantang. Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu kelihatan pucat, letih , lesu dan tak bermaya. Bagi ibu yang mempunyai niat menyusukan anak perlulah memastikan pengambilan zat besi dititikberatkan agar pertumbuhan dan pembesaran anak adalah sangat baik.

Selain itu, supplemen tambahan lain yang boleh diambil adalah Alfalfa, Energizing Soy Protein dan Calcium-Magnesium with Vitamin-D (Shaklee OsteMatrix) 
  • Alfalfa adalah medium pelawasan semulajadi kerana ianya kaya dengan fiber. Bukan sahaja membantu pembuangan yang lebih mudah malah ianya adalah sebagai galagtague iaitu sebagai penggalak susu. Secara tidak langsung boleh membantu penghasilan susu badan yang lebih lancar. 
  • Ostematrix pula adalah kalsium dan amat disyorkan untuk ibu-ibu yang mengambil suntikan epidural.
  • ESP merupakan protein yang amat penting untuk menggantikan sel-sel dalam tubuh badan. Ia juga sebagai "milk booster" yang menjadi pilihan ramai ibu. 








Nak rasai kehebatan set berpantang Shaklee? Seorang pelanggan pernah berkata, "Bestnya set Shaklee ni. Dari set hamil, set berpantang, set menyusu dan kesihatan umum, makan vitamin yang sama aje. Mudah dan tak perlu fikir-fikir". 

Itulah istimewanya Shaklee. Dengan setiap pembelian dari saya anda layak menerima hadiah istimewa percuma, jadual mkn&tips ekslusif yg berkaitan , konsultasi percuma berterusan (after sales service)dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup diFB.:

Norul
SMS/Whatsapp: 018 2907924
FB Page: Ummi Tiqah



No comments:

Post a Comment