Disclaimer

"Produk- produk Shaklee tidak bertujuan merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Sebarang testimoni yang dipaparkan adalah pengalaman peribadi individu dan kesan ke atas setiap individu mungkin berbeza"


Wajah Cantik Tanpa sebarang Mekap

Cantik tanpa mekap
Ramai juga yang bertanya kepada saya, “kak, camne nak cantik tanpa mekap ye? Kan best kalau keluar rumah tak perlu nak tempek mekap tebal. Cam akak, tetap cantik tanpa mekap”.
Ade juga kawan saya yang bertanya,  “Ijan, laki aku tak kasi mekap2 nak kuar umah. Shaklee ade vitamin yang boleh buat kulit kita cantik tanpe mekap tak? Cam ko gebuus jek”.
 

Alhamdulillah, saya bukanlah tergolong dari wanita yang jelita, cantik, hidung mancung, pipi pauh dilayang dan sebagainya, namun kulit yang sihat dan cantik secara tak langsung menaikkan seri seseorang  membuatkannya cantik berseri tanpa mengenakan sebarang mekap diwajah.  Apatah lagi, sejak dulu saya tak suka bermekap, alasannya sebab tak sempat . Dan satu sebab juga, saya takut mekap merosakkan kulit muka saya kerana bahan kimia yang banyak terkandung di dalamnnya. 

Jika anda juga seperti saya yang tak berhidung mancung, jangan sedih2 k. Jom buat transformasi kulit secara semulajadi dan selamat, supaya ianya cantik berseri tanpa sebarang mekap berlebihan. 

Jadi, camne nak cantik tanpa mekap? Kulit memerlukan penjagaan luaran dan dalaman. Di entry kali ni, saya nak share vitamin apa yang perlu diambil untuk mengekalkan kulit yang cantik tanpa mekap.

  1. Energy Soy Protein (ESP): Setiap 21 hari sel kulit kita akan mati dan digantikan dengan sel kulit yang baru. Parut-parut jerawat di wajah kita selama ini adalah akibat sel-sel kulit mati tidak diperbaharui dengan sel-sel kulit yang lebih gebu, bersih, licin dan sihat. Jangan sia-siakan sel kulit yang diperbaharui itu. Ambil kesempatan ini dengan meningkatkan kualiti sel-sel kulit yang diperbaharui menerusi bekalan protein (ESP) secukupnya.
  2. Vitamin C membantu mengekalkan paras kolagen yang kritikal bagi wajah kita. Kekurangan paras kolagen mengakibatkan kulit wajah kita kelihatan tua. Inilah sebabnya banyak artis Hollywood mementingkan tahap kolagen yang mencukupi; walaupun berusia 50 tahun ke atas, agar wajah kekal licin, tegang dan sihat seperti wanita muda 20-an.
  3. B Complex penting bagi memperbaiki peredaran darah dalam badan dan meratakan warna tona kulit pada wajah. Tidak timbul lagi masalah kulit wajah yang bertompok-tompok. Selain itu, B Complex juga membantu dalam menstabilkan hormon badan kita; juga sesuai untuk mengurangkan rasa marah atau stress. Ini juga membantu dalam menghasilkan kulit yang cantik dan ceria. Maka, kita tetap cantik walaupun tanpa mekap.
  4. Vitamin E mampu memudarkan parut jerawat di wajah kita dengan berkesan. Selain itu, ia juga merupakan ejen antioksidan dan anti-penuaan yang hebat. Vitamin E ni memang terkenal sebagai vitamin awet muda tau.
Gabungan semua vitamin-vitamin di atas membantu dalam mencegah jerawat serta melupuskan parut-parutnya jika di ambil secara istiqamah. Wajah kita pasti kelihatan berseri dari dalam; tanpa perlu mekap berlebihan yang mungkin merosakkan kulit, Encik suami pon pasti gumbira melihat isterinya cantik berseri, tanpa perlu mekap pon, usap2 pon lembut jek. Hehe.

Jadi, itulah vitamin Shaklee yang saya ambil untuk mengekalkan kulit yang cantik tanpa mekap, Dan jangan lupa, faktor luaran seperti sinaran ultraungu dari matahari dan radikal2 bebas juga boleh merosakkan kulit. Maka, kulit juga perlu dilindungi dengan penjagaan luaran menggunakan produk semulajadi bebas kimia. Bagi saya, NutriWhite dari Shaklee adalah yang terbaik dan selamat. Saya akan kongsikannya di lain kali ye.



Cantik Tanpa Mekap

 

Dan jika anda mahu dapatkan kulit cantik tanpa mekap, sila hubungi saya:
Norul


SMS/Whatsapp: 018 2907924


FB Page: Ummi Tiqah

No comments:

Post a Comment