Disclaimer

"Produk- produk Shaklee tidak bertujuan merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Sebarang testimoni yang dipaparkan adalah pengalaman peribadi individu dan kesan ke atas setiap individu mungkin berbeza"


Promosi Alfalfa Shaklee. Kenapa saya jatuh cinta dengan Shaklee

Tahun 2014 dimulakan dengan promosi intimewa produk yang menjadi "Shaklee Signature" iaitu Alfalfa. Alfalfa merupakan prosuk Shaklee pertama yang saya ambil yang membuatkan saya terus jatuh hati dengan Shaklee. Jadi, saya nk citer sikit le camne cik Alfalfa ni dah menjebakkan saya dengan Shaklee ni :)

Selepas melahirkan Raudhah tahun 2011, kawan saya ada bagi saya baki sebotol alfalfa. Kawan saya tu asalnya ambik alfalfa sbb nk tambah susu badan tapi disebabkan beberapa faktor, hasrat murni nk menyusukan anak tu tak dapat diteruskan jadi kawan ni pon bagilah Alfalfa yang masih banyak kat saya. Memang banyak pon, sebotol tu ade 330 tabs tau.

Kebetulan si Raudhah ni pulak taknak menyusu direct dari saya masa 2 bulan pertama akibat disumbat botol aje masa ditahan ward sebab jaundice. Maka, jadilah saya pengepam tegar sepanjang 2 bulan tu. Di sinilah kisah alfalfa saya bermula. Saya ambik tu bukanlah sebab nk tambah susu sbb kekerapan mengepam iaitu 2 jam sekali masa dalam pantang tu dah buat stok susu saya sampai tak muat freezer. Alfalfa tu saya ambik sebab saje nk habiskan dan nk tgk kalo boleh atasi masalah sembelit yang memang saya alami sejak dulu lagi.

Seminggu pertama saya ambik, tetiba saya mengalami masalah keluar cecair yg banyak dan menyebabkan kegatalan. Masa tu manalah saya tahu pasal healing crisis ni. Tapi ideologi "org kampung" mak saya buat saya teruskan je amik alfalfa tu. Mak saya cakap, amik pape ubat pon mmg normal la kalo awal2 tu kita jadi lebih teruk. Sebabnya, badan nk menyesuaikan diri dengan ubat tu. Ok, mujur saya terima nasihat mak. Tak lama pastu, masalah keputihan tu dah takde. Kalo nak tahu, saya ni sejak anak dara lagi bergantung kepada ubat doktor untuk atasi masalah keputihan. Kalau tak ambik mmg terukla jadinya.

Dipendekkan cerita, saya teruskan alfalfa sampai nak habis sebotol.Pas habis pantang, saya balik KL dan bermula rutin cam biasa dengan Raudhah yg baru habis pantang dan lagi 2 org yg berumur 2 dan 3 tahun. Sangat2lah hectic dengan suami yang tak dapat tolong sebab keja shift. Masa tu barulah saya sedar. Dulu masa anak 2, kol 9 malam saya dah masuk tidur sbb letih sangat. Sekarang, walaupun anak2 dah tiga dan kenakalan makin menjadi2, saya masih boleh selesaikan urusan rumah tanpa rasa letih. malam plak masih kene bangun beberapa kali sebab nyusukan anak. Rupanya, alfalfa amat membantu saya. terus saya jatuh hati dengan Shaklee, dah jadi ahli sbb alang2 mmg nak guna Shaklee pon kan. Bermula dari alfalfa, saya pon mula cuba vitamin Shaklee yang lain dan memang tak nyesal. 

Secara ringkas berikut kesan yang saya dapat sejak amalkan alfalfa sahaja sebelum amik vitamin2 Shaklee yang lain:
  • Badan jadi segar, bertenaga dan tak mudah letih
  • Takde masalah susu badan jadi kurang
  • Masalah keputihan yg saya tanggung sejak anak dara dah takde
  • Takde dah masalah angin sedangkan saya memang amat sensitif dengan makanan yang menyebabkan kembung
  • Dah takde masalah kebas2 di bahagian otot. Masalah ni jugak saya alami sejak remaja. 
  • Membuang at least sekali sehari. Jangan terkejut yang sebelum ni saya cuma membuang purata 10 kali je sebulan, bukan sembelit cuma metabolisma sangat rendah. 
  • Badan tak mudah naik walaupun saya kuat makan kerana menyusukan anak.


Bersempena dengan bulan promosi Alfalfa ni, memang ramai yang grab Alfalfa botol besar terus. Almaklumlah, dah dapat murah kan. Tahan lebih lama dan sangat2 berbaloi sebab expiry date pon tahun 2016, Lamaaa lagi .

Selain dari kebaikan yang saya kongsi td, banyak lagi khasiat alfalfa ni seperti mengatasi masalah kering ketika "bersama", masalah gout, bantu turunkan berat badan dan masalah elergy seperti resdung, ekzema dan alah dengan makanan laut.

Hubungi saya untuk dapatkan produk Shaklee anda:
Norul
norulh@gmail.com  
SMS/Whatsapp: 018-290 7924 
FB; Norul Haslizan Harun
FB Page: Ummi Tiqah

COD sekitar Gombak, Setapak, Wangsa Maju, KLCC. Pengeposan ke seluruh Malaysia melalui PosLaju.

No comments:

Post a Comment