Disclaimer

"Produk- produk Shaklee tidak bertujuan merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Sebarang testimoni yang dipaparkan adalah pengalaman peribadi individu dan kesan ke atas setiap individu mungkin berbeza"


Khasiat Vitamin E

Sedikit Sebanyak tentang Vitamin E:

Vitamin E adalah vitamin larut lemak yang disimpan di dalam organ tubuh seperti hati, jantung, kelenjar pituitari, testis, uterus, darah dan otot. Namun, yang menariknya vitamin E ini ialah, 60-70% darinya akan disingkirkan dari tubuh setiap hari (tidak semua disimpan dalam badan) dan ia tidak menjadi toksik seperti vitamin A.
Vitamin E dikira dalam unit IU (international units) yakni 1 IU bersamaan 1mg. Vitamin E terdiri dari 8 komponen dalam 2 kelas utama : tocopherols dan tocotrinols yang terdiri dari komponen2, alpha, beta, gamma dan delta. Vitamin E yang lengkap sepatutnya mengandungi kesemua 8 komponen tersebut. Alpha tocopherols adalah komponen yang paling aktif, malah IU dikira berdasarla alpha-tocopherols. Akan tetapi, komponen yang mempunyai nilai ) dalam IU seperti gamma-tocopherols adalah penting dalam menjana antioksidan.

Umum mengetahui vitamin E ni memang amat membantu mencantikkan kulit. Selain tu, ape lagi khasiat Vitamin E?
  • Menjadikan anda tampak lebih muda dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas.
  • Melindungi paru2 dari pencemaran udara.
  • Meningkatkan kuasa sel-T untuk melawan penyakit.
  • Anti oksidan.
  • Membekalkan oksigen ke sel-sel badan.
  • Mengurangkan risiko Alzheimer (nyanyuk).
  • Mengurangkan risiko keguguran bagi wanita hamil.
  • Menyelesaikan masalah kelesuan.
  • Mengurangkan risiko parut yang besar.
  • Merendahkan kadar kolesterol.
  • Membantu mencegah kanser.
  • Merendahkan risiko katarak.
Dan satu lagi khasiat Vitamin E adalah sebagai penyubur keharmonian rumah tangga. Sebabnya, vitamin E yang dikenali juga sebagai " vitamin cinta" berfungsi seperti berikut:

  1. Memperbaiki kualiti sperma lelaki. Dengan itu ia secara tidak lengsung mempengaruhi pergerakan sperma untuk bertemu dengan ovum.
  2. Meningkatkan jumlah sperma. Harus diingat kekurangan sperma boleh mengurangkan kesuburan lelaki 
  3. Vitamin E boleh merangsang LIBIDO. Apa libido ni? Libido adalah keinginan seks kerana ia meningkatkan paras testosteron dalam badan.Kekurangan testeoterone inilah yang menyebabkan nafsu semakin menurun dan stamina semakin berkurangan.   
  4. Vita E & Selenium - bekerja bersama2 dengan vitamin C sebagai anti oksidan. Radikal bebas dalam tubuh mampu merosakkan sperma dan ovum. Jadi bagi menjaga kualiti sperma, seseorang lelaki harus mengambil vitamin E dalam kadar yang mencukupi. Selenium lengkap dalam Vita E Shaklee, untuk membantu pergerakan sperma agar lebih tangkas.
Menjaga perhubungan suami isteri juga memerlukan usaha yer. Sudah saya kongsikan bersama tapi terpulang pada anda untuk membuat pilihan terbaik untuk anda dan pasangan.

Salam Sayang,

Norul
0173463244
FB Page: Ummi Tiqah
 



No comments:

Post a Comment