Disclaimer

"Produk- produk Shaklee tidak bertujuan merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Sebarang testimoni yang dipaparkan adalah pengalaman peribadi individu dan kesan ke atas setiap individu mungkin berbeza"


pening,nak pitam,rasa nk demam lepas ambil supplemen

Kadangkala, ada pelanggan saya yang pertama kali menggunakan Shaklee akan mengadu bahawa mereka terkena migrin atau menjadi pening selepas menggunakan Shaklee. Seperti yang saya terangkan dalam entry sebelum ini, anda boleh mengalami healing crisis jika pertama kali mengambil supplemen. Ianya berlaku kerana badan bertindakbalas terhadap supplemen. Keaadaan ini adalah normal dan bersifat sementara.

Supplemen pertama yang saya  ambil ialah alfalfa, raja segala tumbuhan yang kaya dengan pelbagai khasiat dan terkenal dengan kesan yg “hebat”. Seminggu pertama, saya mengalami keputihan dan gatal2 yang teruk.  Pastu saya ade rasa cam berpinar2. Saya ingatkan alfalfa tak sesuai dgn saya jd saya becadang untuk berhenti saja. Masa tu saya tak tahu pasal healing crisis. Saya khabarkan perkara tersebut kepada mak saya. Dia kata, perkara biasa la kalo awal2, ubat dgn badan berlawan utk menyesuaikan diri. Saya Tanya pulak kepada kwn yang dah lama ambil alfalfa. Dia syorkan saya proceed utk seminggu dulu dan tgk kesan camne. Mujurla saya dengar nasihat emak dan kawan saya. Kalau tak, rugi saya sbb tak dapat merasa kehebatan alfalfa. Lepas dua minggu, keputihan hilang terus sampai skrg.

lama kelamaan br saya perasan yang saya dah tak mudah letih macam dulu. Sentiasa bertenaga walaupun fully breastfeed dan menguruskan anak2 yang masih kecik.  Terus jatuh hati dengan Shaklee dan proceed dengan vitamin2 shaklee yang lain. Hasilnya, tak dapat digambarkan dengan kata2. Cuma sebaris ayat yang boleh saya katakan: Syukur ya Allah temukan saya dengan Shaklee.:)
Jika anda mengalami healing crisis, janganlah bimbang. Jika direnungkan, apalah sangat kesan sementara tu jika nak dibandingkan dengan kebaikan berpanjangan yang akan dirasai selepas itu. Apatah lagi untuk ibu menyusu seperti saya yang sangat memerlukan supplemen untuk membantu saya memberikan yang terbaik buat anak2 ku tersayang.  Hanya susu ibu untuk permata2 hati saya yang dianugerahkan Allah:) 

Anak anak susu ibu
Pilihan di tangan anda. Terpulang untuk memilih. Kami di Shaklee hanya membantu. Sharing is Caring:)

Norul
0173463244
FB Page: Ummi Tiqah
 




No comments:

Post a Comment