Disclaimer

"Produk- produk Shaklee tidak bertujuan merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Sebarang testimoni yang dipaparkan adalah pengalaman peribadi individu dan kesan ke atas setiap individu mungkin berbeza"


Asthma, Batuk, Selsema dan Demam di Kalangan Bayi dan Kanak-Kanak

Masa ambil anak2 dari rumah pengasuh tadi, A'tiqah anak sulung saya yang berumur 4 tahun bercerita, "Ummi, Hana demam. Dia batuk, dalam paru2 dia ada kuman, nenek kata". Hana adalah kanak2 berumur 2 tahun yang turut dijaga pengasuh yang dipanggil "nenek" oleh anak2 saya.

Di facebook pula, ade kawan2 yang post pasal anak2 mereka yang skrg ditahan di hospital akibat demam yang sangat tinggi, bronchitis, atau batuk yang berpanjangan.

Sebagai ibu, saya juga tersentuh dan kasihan dengan Hana dan kawan2 yang mengalami masalah begini. Saya sendiri pernah mengalami masalah sama dengan anak sulung dan kedua. Kedua2 mereka pernah ditahan di wad serentak akibat demam yang amat tinggi dan batuk. Doktor di klinik panel pon dah memang kenal dengan kami sebab selalu sangat ke klinik. A'tiqah sendiri pernah ditahan sebanyak 2 kali akibat batuk. Pertama ketika umurnya 8 bulan dan kedua ketika berumur 2 tahun.

Saya bersyukur dikenalkan dengan Shaklee. Produk yang menggunakan sumber galian ciptaan Allah yang amat bermutu tinggi. Saya hanya mengenali Shaklee selepas melahirkan Raudhah, anak ketiga. Mungkin juga khasiat Shaklee disalurkan kepada Raudhah melalui susu ibu, maka Raudhah amat jarang diserang demam. Jika ada pon, demamnya tidaklah berpanjangan dan batuknya tidak melarat sehingga terpaksa mengambil ubat. Apabila Raudhah demam, batuk atau selsema, hanya perkara berikut yang saya lakukan:

1. Mandi dan demah tubuh dan kepalanya dengan Basic H.
2. Saya akan ambil Nutriferon sepeket sehari
3. Saya tingkatkan pengambilan Vitamin C Shaklee kepada 2 kali sehari.

Selain perkara diatas, saya juga amalkan petua2 lain yang pernah saya kongsikan sebelum ini. Boleh rujuk di sini ye :)

Meal Shake Shaklee
Berkenaan A'tiqah dan A'isy, saya amat2 bersyukur kerana tahap kesihatan mereka sudah amat baik sekarang. Syukur padamu yaAllah. Ya, Shaklee bukan bertujuan mendiagnos, merawat atau meyembuh sebarang penyakit namun ia amat2 membantu dalam meningkatkan taraf kesihatan. Sebagaimana adik mereka Raudhah, A'tiqah dan A'isy juga sudah amat jarang demam, batuk dan selsema. Terima kasih kepada MealShake dari Shaklee. Asalnya, saya beri mereka Mealshake untuk menambah selera makan, tak disangka rupanya Mealshake juga membantu mereka untuk lebih sihat dan kuat dalam melawan jangkitan kuman. Bila dibelek tin Mealshake, kita akan dapati bahawa Mealshake mengandungi hampir semua vitamin2 harian yang diperlukan tubuh yang membantu tubuh untuk lebih sihat dan bertenaga.

Testimoni Mealshake


Omega Guard Shaklee
Namun, adalah normal untuk semua individu diserang selsema, batuk atau demam. Alangkan orang dewasa pon diserang, inikan pula bayi dan kanak2. Apa yang boleh dilakukan ialah membantu mereka membina sistem ketahanan tubuh yang lebih jitu. Jika boleh, elakkan penggunaan ubat ubatan yang boleh membawa mudharat untuk jangka masa panjang. Saya pernah kongsikan sebelum ini tentang bahaya ubat batuk dan ubat selsema kepada bayi dan kanak2. 
Pengalaman dengan A'tiqah dan A'isy yang muda setahun dari kakaknya membuatkan saya amat berhati2 dengan penggunaan ubat ubatan.NO MORE ANTIBIOTICS FOR MY KIDS.

Oh ya, selain Mealshake, A'tiqah dan A'isy juga saya beri OmegaGuard apabila mereka menunjukkan tanda2 batuk. Omega Guard dari Shaklee bertindak "memanaskan" dada mereka dan mencairkan kahak. 

Testimoni Omega Guard

Begitulah serba sedikit pengalaman yang dapat saya kongsi. Sesungguhnya saya amat gembira kerana Allah telah mengurniakan tahap kesihatan yang lebih baik buat kami sekeluarga.  Alhamdulillah.

Salam Sayang,

Norul
0182907924
FB Page: Ummi Tiqah
 

No comments:

Post a Comment