Disclaimer

"Produk- produk Shaklee tidak bertujuan merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Sebarang testimoni yang dipaparkan adalah pengalaman peribadi individu dan kesan ke atas setiap individu mungkin berbeza"


Diet Untuk Ibu Menyusu

Bagi ibu2 menyusukan anak, adalah normal untuk kita sentiasa terasa lapar. Itu juga yang saya alami semasa proses menyusukan anak2. Ini kerana, kalori bagi ibu menyusu lebih kerap dibakar semasa penyusuan. Maka, tidak hairanlah jika dikatakan menyusu boleh membuatkan ibu turun berat badan dengan lebih mudah. Namun, bagi ibu2 yang mempunyai metabolisma rendah dan makan melebihi apa yang diperlukan tubuh, ia boleh menyebabkan berat bertambah. Jadi, bagaimana ibu2 menyusu nak kurus kalau asik lapar? 

Kelmarin, secara tak sengaja, saya terjumpa gambar lama tahun 2010. Masa tu, saya masih menyusukan A'isy yang berumur setahun lebih. Alamak gemuknya saya masa tu. hehe. Sekarang, Raudhah juga berumur setahun lebih.. Yang bestnye, saya takdelah segemuk macam dalam gambar lama tu. Fikir semula, mungkin sebab saya amalkan Shaklee. Yelah, saya cuma kenal Shaklee lepas lahirkan Raudhah. Apa yang saya perasan, selepas amalkan Shaklee, metabolisma saya makin baik. Saya lebih senang melawas, takdelah kerap lapar dan yang penting, sentiasa bertenaga. Bonus lagi kulit makin cantik, rekahan di tumit dah takde dan "aset2" tertentu makin anjal gitu;) Alhamdulillah...

Apa yang saya amalkan untuk maintain berat badan ialah ESP dan Mealshake yang membantu saya kenyang lebih lama selain membentuk otot dan kulit yang cantik, Lecithin dan Omega sebagai pemecah lemak dan Alfalfa sebagai detox.
Saya takdelah jaga makan namun pengambilan air kosong sebanyak 3liter sehari amat penting. Selain kerap menyusukan anak atau pam susu kerana amalan mengosongkan payudara membantu membakar kalori. 

Sila klik untuk besarkan gambar

Gambar di atas ialah testimoni seorang ibu yang turun 20kg malahan, lebih kurus dari sebelum beliau hamil. Apa yang beliau amalkan ialah Alfalfa, ESP dan Lecithin.


Berminat? Hubungi saya:

Norul
0173463244
FB Page: Ummi Tiqah
 

No comments:

Post a Comment