Disclaimer

"Produk- produk Shaklee tidak bertujuan merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Sebarang testimoni yang dipaparkan adalah pengalaman peribadi individu dan kesan ke atas setiap individu mungkin berbeza"


Cegah Selsema Anak Sebelum Berlarutan

Mealshake Shaklee

Sessi 2013 dah bermula, anak sulung saya A'tiqah dah masuk kindey. 2, 3 hari mula sekolah, Tiqah nak selsema. Mulalah dia mintak ubat selsema. Apa lagi, saya pon masukkan sedikit mealshake ke dalam susunya setiap pagi. Masuk hari ketiga masa Tiqah tengah mandi pagi, dia ckp dgn saya, "ummi, tiqah dah tak selsema laa". Alhamdulillah, berjaya jugak saya elakkan Tiqah dari ambil ubat. 

Anak sulung saya ni pernah 2 kali warded akibat bronchitis. Masa kecik dulu, almost every month pegi klinik amik nebulizer. Pediatrician dia sendiri dah pesan, tiqah ni kene jaga betul2, lagi sekali warded, kompem asthma.  Saya salahkan diri sendiri sebab tak susukan Tiqah sepenuhnya dengan susu ibu akibat takde ilmu.  Apapun, nasi dah jadi bubur, masa yang berlalu takkan berulang lagi. Apa yang penting, kesihatan anak2 saya harus diberi keutamaan dengan memberikan mereka yang terbaik untuk mengelakkan jangkitan dan penyakit. 

Dan saya amat bersyukur Allah menemukan saya dengan Shaklee. Seriously, the best solution. Supplemen yang selamat dan berkesan, lgsung takde rasa ragu2 untuk diamalkan bersama seisi keluarga saya. 

A'tiqah memang dah jarang sangat selsema dan batuk. Kalau nak selsema jek, saya cepat2 suh dia ambil Vitamin C Chewable Shaklee dan berikan Mealshake. Alhamdulillah, selsema tak berlarutan. Begitu juga dengan adiknya A'isy. Bagi baby Shaklee saya Raudhah, memang sangat berbeza dari segi kesihatan jika dibandingkan dengan abang dan kakaknya. Menjaganya lebih mudah kerana Raudhah jarang sekali diserang sakit atau demam. Memang amat berbaloi saya mengamalkan Shaklee, nutrisinya turut disalurkan kepada Raudhah melalui susu ibu.

Kenapa tak bagi ubat aje kalau anak2 sakit? Sesungguhnya, pengalaman saya dengan A'tiqah dan A'isy amat- amat mengajar saya tentang betapa buruknya kesan ubat kepada mereka. Pernah saya kongsikan tentang keburukannya di sini.

Shaklee tiada kesan sampingan, selamat dan berkesan. Jadi saya tak perlu risau apa2. Setiap ibu bapa pasti mahukan yang terbaik untuk anak2 bukan?

kesayangan Ummi


Salam Sayang,

Norul
018-2907924 (SMS/Whatsapp)
FB Page: Ummi Tiqah



No comments:

Post a Comment