Disclaimer

"Produk- produk Shaklee tidak bertujuan merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Sebarang testimoni yang dipaparkan adalah pengalaman peribadi individu dan kesan ke atas setiap individu mungkin berbeza"


Tips nak kurus cepat selepas bersalin

Bolehkah berat badan turun kepada asal selepas bersalin?


Ibu sedang hamil? risau nnt susah nak kurus semula selepas bersalin? Adalah normal jika ibu mempunyai kenaikan berat badan yg banyak semasa hamil tapi berat boleh turun kepada yang asal jika ibu konsisten mengamalkan tips2 ini selepas besalin:

  1. Minum air suam yang banyak. Air amat penting untuk anda yg ingin menurunkan berat badan. Air diperlukan untuk anda mengangkut keluar sisa kumuhan dari tubuh
  2. Berpantang dengan betul. Jangan ngelat tau. Ade tujuannya kenapa wanita br bersalin disuruh berpantang. Banyak bende yang tak boleh makan kan? 
  3. Susukan bayi dengan kerap. Tahukah anda semasa susu anda dikeluarkan dari tubuh melalui proses penyusuan atau dipam, kalori anda juga turut dibakar. Jadi, nak cepat kurus? selalulah susukan bayi anda ye.
  4. Bertangas. Aktiviti ni sama je cam sauna. Bertangas mengeluarkan peluh. Anda akan rasa lebih segar lepas bertangas.
  5. Ambil set kurus khas untuk ibu menyusu. Cepat je berat tu turun nanti, susu pon banyak, insyaaAllah.

Fungsi setiap vitamin:

Alfalfa

Sebagai agen detox yang mengangkut bahan kumuhan keluar dari tubuh, mudah untuk melawas

Lecithin dan Omega

Memecah lemak di bawah kulit dan melancarkan peredaran darah yan tersumbat akibat kolestrol dan lemak

Protein

ESP menganjalkan kulit dan mengelakkannya mengeleber bila dah kurus nnt. ESP jua memberikan rasa kenyang kepada ibu di samping bertindak sebagai milk booster 


Teruja tgk perubahan di atas?
PM me for details:
Norul
SMS/Whatsapp: 018-290 7924
FB Page: Ummi Tiqah
 

No comments:

Post a Comment