Disclaimer

"Produk- produk Shaklee tidak bertujuan merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Sebarang testimoni yang dipaparkan adalah pengalaman peribadi individu dan kesan ke atas setiap individu mungkin berbeza"


Bagaimana ESP membantu pengidap gastrik


Gastrik, penyakit yang semakin menular di kalangan penduduk dunia. Kesakitan yang dialami pengidap gastrik amak menyeksakan. Pesakit yang diserang akan merasa pedih di bahagian perut yang teramat sangat dan jika terlampau teruk, terpaksa dikejarkan ke hospital untuk rawatan.

ESP merupakan salah satu suplemen yang dicadangkan dalam set Gastrik Shaklee untuk membantu pengidap gastrik mengatasi masalah ini. ESP menjadi sangat popular terutama sepanjang bulan puasa kerana ianya memberi tenaga dan amat membantu memberi kesan kenyang yang lebih lama.

Jadi, bagaimana sebenarnya ESP bertindak membantu pengidap gastrik?

ESP atau dulunya dikenali sebagai Energizing Soy Protein adalah protein dari sumber soya semulajadi yang tidak diubah genetiknya (NON GMO SOY), ia mempunyai indeks glisemik rendah
Makanan yang mempunyai indeks glisemik rendah mampu membuatkan makanan dicerna dengan lebih lama. dalam erti kata lain, asid perut akan sentiasa mempunyai bahan untuk dicerna. Oleh itu, gastrik tidak akan menyerang kerana perut sentiasa berada dalam keadaan "kenyang".

Ubat gastrik ShakleeMungkin ada yang mempertikaikan bagaimana ESP boleh membantu pengidap gastrik sedangkan
soya bersifat asid? Benar. soya secara asasnya bersifat asid. Istimewanya ESP kerana unsur kalsium telah ditambah untuk meneutralkan asid. Sebaliknya kini, ESP mengurangkan gejala asid dalam perut pengidap gastrik. 

Jadi tidak hairanlah jika anda minum ESP semasa perut kosong waktu pagi, angin dalam tubuh akan keluar dengan lajunya :-) dan ini diakui ramai pengamal ESP

Kesimpulannya, ESP memang best. 

Salam sayang,


Norul   
SMS/Whatsapp: 018-290 7924     
norulh@gmail.com  
FB: Norul Haslizan Harun
FB Page: Ummi Tiqah  
Pengedar Shaklee sekitar Gombak, Setapak, Wangsa Maju, KLCC. Pengeposan ke seluruh Malaysia melalui PosLaju




No comments:

Post a Comment