Disclaimer

"Produk- produk Shaklee tidak bertujuan merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Sebarang testimoni yang dipaparkan adalah pengalaman peribadi individu dan kesan ke atas setiap individu mungkin berbeza"


Rawatan untuk Rambut Gugur yang Paling Berkesan

Kemain menyembur yee.

Orang tua2 kata, bila anak dah start menyembur/main air liur, maka rambut maknya akan gugur. Nampak cam takde kene mengena tapi, secara saintifik, bayi akan mula ada tabiat ni masa umur 4 atau lima bulan. Hormon selepas bersalin juga berubah dalam tempoh ni dan mengakibatkan rambut gugur. Dalam kes saya, memang gugur dengan kronik sampai nampak kulit kepala. Selain perubahan hormon selepas bersalin, rambut gugur juga disebabkan faktor lain seperti 
  1.  Stress 
  2. Pemakanan yang tidak seimbang
  3. Pemakaian produk rambut yang tinggi kandungan kimia
  4. Kesan sampingan ubat-ubatan tertentu

Kekurangan zink iaitu nutrien penting untuk kesihatan rambut juga menjadi salah satu punca rambut gugur. Saya ade juga ambil zinc complex tetapi tak konsisten. Memang ada pengurangan dalam jumlah rambut yang gugur lepas ambil zink tapi cam lambat sangat jek. hehe. Nak kena cari juga rawatan lain yang paling berkesan untuk atasi rambut gugur. Syampu dan perapi biasa pon dah lama tak guna sejak saya beralih kepada prosante. Kalau tak, memang lagi teruk gugur jadinya. Jadi saya pon cubalah serum rambut shaklee yang dipanggil prosante nourishing scalp treatment nih.

Serum Shaklee untuk Rawat Rambut Gugur

Hari sabtu, 13/9/2014 saya cuci rambut dan cam biasa, rambut yang gugur semasa menyikat dan mencuci tuh jadi sebesar bola tenis bila digumpal. saya amik gambar sebagai kenangan. haha. hari ahad pagi 14/9/14 saya cuba pakai serum tu waktu pagi. Malamnya saya sikat rambut. Pelik sbb rambut gugur masa sikat cam kurang sikit. betul ke nih? dah mula teruja!!Takpe, saya tunggu sampai hari selasa 16/7/14, cuci rambut lagi. MasyaaAllah. Kalau sebelum ni rambut gugur segumpal cam bole tenis, skrg ni rambut gugur tu tinggal di hujung jari je. Syukur, alhamdulillah. Isk, kalau bukan sebab aurat, pasti saya dah share gambar di sini. hehe.

Papepon, memang sangat teruja bila dah jumpa dengan rawatan untuk rambut gugur yang paling berkesan. Tak sangka sangat pantas kesannya. Yang paling saya suka, rawatan ni selamat sebab shaklee kan SEMULAJADI. dah la selamat, berkesan pulan tuh. haha. nak apa lagi kan. Harga pon, setanding kualiti. tak nyesal beli.


Ada sapa2 yang masalah cam saya tak? Kalau rasa nak cuba serum ni, boleh contact saya ye. atau boleh beli direct dari website shaklee. Cuma klik link di bawah :)



https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=dbdd5dfa1c4ce6667ee24ceaba9e5fcb
Salam Sayang,


Norul   
SMS/Whatsapp: 018-290 7924   
norulh@gmail.com  
FB: Norul Haslizan Harun
FB Page: Ummi Tiqah  

COD sekitar Gombak, Setapak, Wangsa Maju, KLCC. Pengeposan ke seluruh Malaysia melalui PosLaju.  

2 comments: