Disclaimer

"Produk- produk Shaklee tidak bertujuan merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Sebarang testimoni yang dipaparkan adalah pengalaman peribadi individu dan kesan ke atas setiap individu mungkin berbeza"


Cara Kurus Dengan Berkesan dan Selamat

Salam 6 Syawal. Alhamdulillah, kami sekeluarga selamat kembali ke KL selepas beraya di rumah ibu bapa saya di Grik, Perak. Kami juga bermalam di Cameron Highlands dalam perjalanan balik. Salah satu aktiviti paling meriah ialah makan, makan dan makan. Hihi. Teringat2 kesedapan steamboat di Cameron Highlands, cuaca sejuk, mkn plak steamboat, aduhai... mmg tak ingat la kan. 

Bila dah asyik makan tu, mulalah rasa risau pasal berat badan. Saya ade target nak turunkan berat badan sebanyak 10kg dalam masa 6 bulan, maknanya, sampai hujung bulan disember ni, saya patut hilang 10kg. Misi bermula bulan lepas dan saya dah turun 2.5kg, alhamdulillah. Saya amalkan set Shaklee untuk menurukan berat badan di samping Cinch Tea yang membantu saya meningkatkan metabolisma tubuh.

Balik dari kampung, mulalah saya gelabah bila tgk status kawan2 di FB dan whatsapp group. Rata2 cakap yang berat diorg naik. Alamak... Saya dok balun lemang, rendang, ketupat. semuanya bersantan. Tah bape kg la berat saya dah naik. Maka redha ajelah saya naik atas penimbang tu sebentar tadi. Dan hasilnya... Aik??? TAK NAIK PON??? Berat saya masih sama seperti hari terakhir Ramadhan, MasyaaAllah. Syukur sangat. Takdelah sia2 dan membazir supplemen Shaklee yang saya amik selama ni.Ianya amat membantu saya untuk kurus dengan berkesan dan selamat.

Terdapat banyak produk untuk kurus di pasaran. Kebanyakkannya "overclaim" seperti turun 10kg dalam seminggu sebagai contoh. Anda pernah tonton rancangan "The Biggest Loser"? Tahukah anda, cara paling berkesan dan selamat untuk menurunkan berat badan ialah dengan turun secara teratur, konsisten, buang lemak dan bentuk otot untuk mengelak kulit mengeleber dan kendur setelah kurus. Penurunan berat badan yang mendadak akan mengakibatkan tubuh mengalami kejutan, malah, kebanyakannya mereka yang berjaya kurus dengan mendadak tidak mampu bertahan lama. Mereka akan mengalami masalah kenaikan berat badan semula tidak lama kemudian. Malah, cara ini juga menyeksa diri dan mengakibatkan stress.Kulit menjadi kusam akibat tidak cukup nutrisi, kendur, tidak bermaya dan pucat.


Basic course weight management : Detox + Fat Emulsifier + Protein


 Detox Product : Herb-lax / Alfalfa
 Fat Emulsifier : Lecithin / omegaguard
 Protein : Cinch Shake / ESP

Kenapa perlu detox?

Detox penting untuk mengeluarkan toksin berlebihan dalam badan.Mungkin ada yang pernah berdiet tapi tak nampak kesannya. Puncanya mungkin masalah detox. Bila toksin terlampau banyak, badan akan sukar untuk serap nutrient yang diambil samada daripada supplement atau diet harian. Produk detox ini diperlukan untuk mengangkut keluar lemak2 yang dipecahkan oleh Fat Emulsifier.

Lecithin/omega 

Lecithin/omega berfungsi memecahkan lemak berlebihan dalam badan. Fungsinya untuk melarutkan lemak dan kolestrol dalam makanan dan juga merendahkan kolestrol dalam darah. Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).  Membantu kawal paras triglycerides. Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah. Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol.


Kepentingan Protein?

Protein penting untuk pelihara OTOT dalam badan. Perasan tak ada orang yang berat badan turun tapi badan flabby (menggeleber). Orang yang macam ni, yang turun tu bukan berat tapi die kehilangan otot. Otot penting untuk tingkatkan metabolisme badan bagi pembakaran lemak. Selain tu, protein yang mempunyau Index Glisemik Rendah membantu mengawal selera makan dengan memberikan rasa kenyang yang lebih lama. 

Salah satu sebab badan mudah naik dan susah turun ialah metabolisma yang rendah. Makanan sukar dicerna menjadi tenaga dan disimpan di dalam tubuh tanpa dugunakan dan akhirnya menjadi lemak tepu. Bagi meningkatkan metabolisma tubuh kita sarankan Cinch Tea yakni campuran beberapa jenis teh terpilih.

 Cinch Energy Tea Mix 

Cinch energy tea mix adalah campuran teh-teh terpilih iaitu teh merah, teh hijau dan teh putih.Ianya terdiri daripada:

  1. Taurina Maltodextrin – bahan daripada jagung
  2.  Rooibos Red Tea Extract –tumbuhan herba dari Afrika … dikenali sebagai “The Miracle Tea” atau “Long Life Tea” 
  3. Green Tea Extract
  4.  White Tea Extract –teh yang menjalani pemprosesan paling minimum
  5.  Matcha Green Tea Powder – teh hijau gred tertinggi dari Jepun (the greener than green
    Shaklee Cinch Energy Tea Mix
    superfood)
Teh-teh merah, hijau dan putih ni digunakan sejak zaman berzaman dalam perubatan Cina. Antara kegunaanya:
  • Anti-mikrob 
  • Imunostimulan 
  • Anticarcinogenic 
  • anti-inflammatory 
  • perlindungan terhadap penyakit jantung 
  • Antioksidan – perlindungan dari kanser 
  • Mengubati luekemia (laporan dari Mayo clinic) 
  • Mengawal kerosakan DNA 
  • Menurunkan paras kalori dan kolesterol 
  • Detoxifiers 
  • Stimulator tenaga & kehilangan lemak

Jika anda mencari cara untuk kurus dengan berkesan dan selamat, sila hubungi saya. Konsultasi akak diberikan secara berterusan dengan  setiap pembelian produk Shaklee menerusi saya. Hubungi saya :

Norul
SMS/Whatsapp : 018-290 7924
FB Page: Ummi Tiqah


 


No comments:

Post a Comment